
«Vorige 1 2 3 4 5 6 7 ... 10» Volgende» » Dia voorstelling
k03494.jpg
tennet-20090825; 17-5-2022 21:12:16 naar TNG; Oostzaan wacht oog altijd op antwoorden over hoogspanningslijnen Geduld van gemeente raakt op VAN ONZE VERSLAGGEVER Oostzaan - Oostzaan wacht nog altijd op antwoorden van het ministerie van economische zaken en Tennet over de hoogspanningslijnen in het dorp. In een gesprek in mei stelde de gemeente de vragen maar antwoorden bleven uit. Wethouder GB Peter Visser, Wzn (I43708) geeft Tennet en het ministerie de tijd tot vrijdag. Daarna gaat een aangetekende brief naar de twee organisaties én de Tweede Kamer. Vorige week kreeg Oostzaan een mail van het ministerie waarin excuses werden gemaakt dat de antwoorden nog niet waren gekomen.Maar de antwoorden ontbraken ook ditmaal. Zowel de gemeente als het bewonerscomité 80KV, die samen optrekken, wachten op de reactie. Tussen snelweg A8 en de wijk Kolksloot loopt een hoogspanningslijn met 150 kilovolt. Omwonenden klagen al jaren daar overlast van te ondervinden. Netwerkbeheerder Tennet wil de capaciteit van de lijnen verder verhogen naar 380 kilovolt. Het bewonerscomité en de gemeente zien dat niet zitten. Wethouder Visser had op 11 mei van dit jaar een gesprek met het ministerie. Daarin vroeg hij onder meer naar een onderzoek om de hoogspanningslijn met 380 kilovolt te verleggen naar het Noordzeekanaal. Veilige zones Visser vroeg de minister eerder al eens om onderzoek naar alternatieven, maar het onderzoek dat volgde liet volgens hem niet alle opties zien. In het gesprek van mei dit jaar drong de wethouder ook aan op een overzicht van de veilige en niet veilige zones rondom de hoogspanningslijnen. Na het gesprek van 11 mei vroeg Visser op 16 juni een reactie. Maar het bleef stil. De wethouder noemt de situatie 'zorgelijk'.„Zolang wij geen antwoorden hebben, kunnen we ook ons verdere beleid niet bepalen", zei hij gisteren. Oostzaan zou kijken naar juridische mogelijkheden de uitbreiding van de lijn tegen te houden. Als er vrijdag een brief naar het ministerie en Tennet gaat, zal ook een afschrift naar de Tweede Kamer gaan. Eerder dit jaar bleek de Kamer volgens Oostzaan al eens niet goed op de hoogte te zijn van de problemen Oostzaan met de hoogspanning.
| Eigenaar/Bron | afdeling Genealogie, Joop Giesendanner © Stichting Oudheidkamer Oostzaan |
| Datum | dinsdag 25 aug 2009 |
| Bestandsnaam | k03494.jpg |
| Bestandgrootte | 170.58k |
| Dimensies | 1761 x 573 |
| Verbonden met | Levend |
«Vorige 1 2 3 4 5 6 7 ... 10» Volgende» » Dia voorstelling
Deze site werd aangemaakt door The Next Generation of Genealogy Sitebuilding v. 15.0.2, geschreven door Darrin Lythgoe © 2001-2026.
Gegevens onderhouden door Bauke Folkertsma.